Op dinsdag 22 oktober hebben Karina Kempkes en Ida Wildeboer samen een heidag begeleid voor de gemeente Zuidplas. De heidag stond in het teken van samenwerken en kijken naar de toekomst, tussen twee clusters die daarvoor samen één cluster vormden.
De ochtend stond in het teken van ‘hoe gaat het nu?’ en ‘waar nemen we afscheid van?’. Medewerkers gooide met propjes papier figuurlijk hun ergernissen weg. Onderwerpen als onzuivere rolverdeling, ad hoc werken en hoge werkdruk vulden snel de ton.
In de middag ging het over de toekomst van de nieuwe clusters. Hieruit kwamen verschillende ideeën naar boven, zoals meer zakelijke afspraken, duidelijkere rollen, een geoliede machine worden en van ‘fixers naar solvers’ veranderen. Ook hebben de managers hun toekomstvisie gedeeld. Medewerkers kregen hierbij allemaal een rode kaart, die ze mochten gebruiken zodra de manager managers-taal gingen gebruiken. Er werden zeker een paar rode kaarten uitgedeeld.
Al met al een erg geslaagde dag. Hopelijk komen hier in de toekomst nog meer mooie samenwerkingen met Zuidplas uit voort.
(Met dank aan Femke Maliepaard die dit artikeltje scheef).


